Rola social media w marketingu

Obecne czasy bez wątpienia są zdominowane przez tak zwany social media marketing. Jest to bowiem grupa pewnych posunięć marketingowych, które mają na celu generowanie ruchu na stronie przy wykorzystaniu różnego rodzaju mediów społecznościowych. Niektórzy zaliczają do tego obszaru także działania w blogosferze, choć te są jednak zwykle kojarzone z marketingiem szeptamy, czy wpisami sponsorowanymi. Biorąc pod uwagę duże możliwości tego typu marketingu jest on wykorzystywany przez coraz więcej firm w tworzeniu długofalowej strategii marketingowej. Bardzo ważnym elmentem social media marketingu jest sposób jego prowadzenia. W związku z tym niezwykle głośne stało się w dzisiejszych czasach takie stanowisko jak chociażby social media specialist, czy też social media ninja.

Firmy i przedsiębiorstwa chcą bowiem zatrudniać do tej pracy osoby, które są obeznane z działaniem social mediów, a zazwyczaj są nimi właśnie osoby młode. Mają one zatem niebywałą szansę rozpoczęcia swojej kariery poprzez wykonywanie działań, które są im stosunkowo bliskie, zrozumiałe i bardzo łatwe.

Wady i zalety social marketingu

Jak każde narzędzie marketingowe, także marketing społecznościowy ma swoje wady, jak i zalety. Wyznaczają one jego niezwykle możliwości, ale też granice, z którymi muszą się liczyć. Z całą pewnością do pozytywnych stron social marketingu można zaliczyć bezpośredni kontakt z klientem. Może on się odbywać nie tylko na przestrzeni wymienianych wiadomości prywatnych, ale też komentarzy.

Dodatkowo dużą zaletą jest również możliwość posiadania ogromnego zasięgu informacji. W przypadku wielu obserwatorów, czy udostępnień można bowiem mieć pewność, że dana treść dotrze do szerokiego kręgu odbiorców. Pośród wad marketingu społecznościowego można wymienić: 1. Duży szum informacyjny – duży ruch w komentarzach, czy wiadomościach powoduje jednak również nadmiar informacji, którą często trudno dobrze spożytkować. 2. Możliwość powstania sytuacji kryzysowej – w Internecie bardzo łatwo popełnić nawet nieświadomie wpadkę, która może mieć ogromne znaczenie marketingowe.

3. Brak całkowitej kontroli – zwykle jest tak, że nie tylko dana marka komunikuje się z odbiorcami, ale też odbiorcy ze samymi sobą.

mecom.com.pl © 2019 | Newsphere by AF themes.